ثبت ایران به نام سرزمین کشاورزی توسط فائو

تاریخ: 13:40, 10-10-2014.

تهران. جمعه، 10 اکتبر 2014 میلادی برابر با 18 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سید رضا نورانی رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی و رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران با بیان اینکه ایران بیشترین مزیت را  برای توسعه محصولات کشاورزی در منطقه دارد، اعلام کرد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) ثبت کرده که ایران سرزمین کشاورزی است.
بنابراین گزارش، سید رضا نورانی، گفت: خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی حداقل استعدادهای این بخش است و باید برای راهبری بازار محصولات کشاورزی منطقه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس برنامه ریزی کینم و 25 درصد اشنغال در اقتصاد کشاورزی است.
وی افزود: در تامین محصولات راهبردی کشاورزی که نقش مهی در تامین سلامت و امنیت غذایی و رفاه مردم دارد، نباید به واردات متکی باشیم و باید مدال های متنوع واردات این محصولات را از دست بدهیم.
نورانی اظهار داشت اگر دشمنان ما واردات این محصولات مانند گندم را هم تحریم کردند چه کار باید بکنیم و باید به خود متکی شویم.
وی افزود: این در حالی است که از 17 اقلیم کشاورزی جهان ، ایران میزبان 11 اقلیم است و امسال بیش از 3 و نیم میلیون تن سیب درختی تولید می شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن ارگانیک ایران گفت: تولید محصولات کشاورزی ایران در جهان سالم ترین است و در تولید ارگانیک حرف های زیادی برای گفتن داریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: