ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:18 | مه21 تهران

دانشگاه های صنعتی اصفهان و شریف ایران جزو دانشگاه های برتر دنیا

تاریخ: 18:09, 09-10-2014.

تهران. پنجشنبه، 9 اکتبر 2014 میلادی برابر با 17 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنا به گفته سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، براساس داده‌های پایگاه تایمز، دانشگاه‌های شریف و صنعتی اصفهان جزو 400 دانشگاه برتر دنیا هستند.
بنابراین گزارش، نجفی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران در سخنانی با بیان اینکه سهم ایران در تولید جهانی علم براساس شاخص‌های مختلف متفاوت است افزود: این سهم بین یک و 4 تا یک و 8 دهم درصد بیان شده است و سهم تولید ایران از تولید علم در جهان بیش از سهم جمعیتی ماست.
وی با اشاره به اینکه در بیوتکنولوژی رتبه اول منطقه و 23 جهان، در سلول های بنیادی رتبه دوم منطقه و 28 جهان و در هوافضا رتبه اول را در منطقه داریم گفت: براساس داده های پایگاه تایمز دانشگاه‌های شریف و صنعتی اصفهان جزو 400 دانشگاه برتر دنیا هستند.
نجفی افزود: طبق برخی آمارهای موسسه شانگهای پنج دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، صنعتی امیرکبیر، شریف و صنعتی اصفهان جزو دانشگاه های برتر دنیا هستند.
وی گفت: 10 نفر از استادان ایرانی نیز پراستنادترین مقالات را در دنیا دارند.
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: هم اکنون با مسایل و چالش‌های متفاوتی در حوزه آموزش عالی و فناوری تحقیقات روبرو هستیم و امیدواریم با عنایت خداوند و تلاش دولت شاهد رشد روزافزون این بخش باشیم

به اشتراک گذاشتن اخبار: