ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:17 | مه21 تهران

سخنگوی وزارت خارجه ایران: به حاکمیت و استقلال کشورها احترام می گذاریم

تاریخ: 12:33, 09-10-2014.

تهران. پنجشنبه، 9 اکتبر 2014 میلادی برابر با 17 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه ایران دیروز در پاسخ به پرسشی درباره تحولات مربوط به شهر کوبانی سوریه، مواضع ایران را مبتنی بر توجه به حاکمیت و استقلال کشورها اعلام کرد.
بنابراین گزارش، افخم گفت: بر این اساس اگر از ما درخواست کمک کنند، آماده ارائه هر گونه کمکی هستیم.
وی افزود: اگر بخواهیم از این سیاست اصولی خود عدول کنیم همان کاری را کرده ایم که به آن منتقدیم و اگر کاری خلاف موازین بین المللی انجام دهیم نه فقط دستاوردی ندارد بلکه به موازین بین المللی آسیب می زند، همچنان که برخی حقوقدانان بین المللی درباره تغییر مقررات جهانی ابراز نگرانی کرده اند.
افخم گفت: ما در عین پایبندی به اصول بنیادین خود، اگر هر گونه درخواست کمکی شود با احترام به حاکمیت کشورها به آنان کمک می کنیم.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اقدام عملی ایران در حمایت از سوریه گفت: اگر کشورهای منطقه در این مرحله از ما کمک بخواهند آمادگی داریم همچنان که پیشتر درباره تحولات عراق نیز در پی درخواست آنان کمک کردیم.
افخم، افزود: این سیاست کلی ماست که متناسب با روند تحولات برای ارائه کمک هایی که از ما درخواست شود آمادگی داریم اما تاکنون مسئولان سوریه از ما درخواست کمک نکرده اند.
وی گفت: ما در خصوص تحولات منطقه همواره اعلام کرده ایم باید به حاکمیت ملی و موازین بین المللی در هر اقدام و عملیاتی توجه شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: