ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:59 | اکتبر22 تهران

امضاء تفاهم نامه کشاورزی با آذربایجان و روسیه و توانایی های کشاورزی استان اردبیلِ ایران

تاریخ: 18:00, 08-10-2014.

تهران. چهارشنبه، 8 اکتبر 2014 میلادی برابر با 16 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه مشترک استان اردبیل ایران با کشورهای روسیه و آذربایجان برای صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل امضا شد.
بنابراین گزارش، عدیل سروی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در همایش سرمایه گذاران و تولید کنندگان بخش کشاورزی استان با اعلام این خبر گفت: 92 درصد مواد اولیه صنایع غذایی و 80 درصد نیاز غذایی ایران توسط بهره‌برداران و تولیدکنندگان این بخش تولید و عرضه می‌شود به طوری که استان اردبیل جزو استان‌های مهم کشاورزی ایران است که سهم بسزایی را در بازار داخلی و خارجی دارد.
وی با یادآوری اینکه از لحاظ تولید ناخالص داخلی سهم بخش کشاورزی استان اردبیل 28 درصد است، افزود: این سهم از متوسط کشوری ایران بالاتر است به طوری که یک سوم اشتغال استان اردبیل نیز در این بخش است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تعداد بهره‌برداران این بخش را 115 هزار نفر بیان کرد و گفت: درآمد حاصل از بخش کشاورزی نقش مهم و ممتازی را در چرخش اقتصادی استان داشته به طوری که اردبیل با داشتن سه دشت مغان، مشگین‌شهر و دشت فراگیر اردبیل و دو کشت و صنعت مغان و پارس جزو 10 استان برتر کشور در تولید محصولات متنوع کشاورزی است.
وی افزود: 21 مهر ماه تیم کشاورزی و اقتصادی کشورمان به روسیه سفر می‌کنند تا به شکل جدی زمینه این صادرات و گسترش افزایش توان تولید باکیفیت در بخش‌های مختلف فراهم آید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: