ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:16 | مه17 تهران

کاهش بهای نفت در آسیا

تاریخ: 12:04, 07-10-2014.

تهران. سه شنبه، 7 اکتبر 2014 میلادی برابر با 15 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بهای نفت خام بامداد امروز سه شنبه در بازار آسیا کاهش یافت اما با توجه به کاهش ارزش دلار در بازارهای معاملات ارز کاهش بهای نفت خام محدود بود.
بنابراین گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه نوامبر امروز سه شنبه با هشت سنت کاهش به 90 دلار و 26 سنت رسید و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در تاریخ مشابه با دو سنت کاهش به 92 دلار و 77 سنت رسید.
بانک یونایتد آورسیز سنگاپور اعلام کرد کاهش بهای نفت خام با توجه به کاهش ارزش دلار محدود بوده است.
ارزش برابری دلار آمریکا در برابر ارزهای عمده جهان بعد از آن که طی هفته های اخیر به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافت و روز جمعه در برابر پول واحد اروپا، یورو به بالاترین نرخ در دو سال اخیر و نسبت به ین ژاپن به بالاترین رقم در شش سال اخیر رسید روز دوشنبه با کاهش ارزش مواجه شد.
در این حال افزایش ارزش دلار آمریکا سبب گران تر شدن بهای نفت خامی که به دلار فروخته می شود شده است و برای سرمایه گذاران با سایر ارزها، جذابیت کمتری یافته است.
بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه نوامبر دیروز دوشنبه با 60 سنت افزایش در بازار معاملات نفتی نیویورک به 90 دلار و 34 سنت رسید.
در لندن بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در زمان مشابه با 48 سنت افزایش نسبت به آخرین روز معاملات نفتی در هفته گذشته یعنی جمعه به 92 دلار و 79 سنت رسید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: