توجه جدی به صنایع کوچک وخانگی در برنامه ششم توسعه ایران

تاریخ: 11:18, 07-10-2014.

تهران. سه شنبه، 7 اکتبر 2014 میلادی برابر با 15 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران تأکید کرد که در برنامه ششم توسعه، مجلس به توسعه صنایع کوچک، دستی و خانگی توجه جدی خواهد داشت.
بنابراین گزارش، موید حسینی صدر نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران اظهار داشت: حتی اگر در لایحه برنامه ششم دولت هم موارد لازم پیش بینی نشود، نمایندگان مجلس طرح های ویژه ای برای توسعه صنایع کوچک درنظر خواهند گرفت.
وی برای نمونه، صنعت فرش دستبافت را از مشاغل خانگی ممتاز دانست و گفت: حدود 500 هزار نفر در این صنعت فعالند و می توان حداقل سالی یک میلیارد دلار فرش صادر کرد و باید بیمه فرش بافان ساماندهی شود.
حسینی صدر، هزینه ایجاد اشتغال در صنایع کوچک و مشاغل خانگی را کمتر دانست و گفت: امیدواریم با توجه به تجارب چند دهه اخیر بتوانیم برنامه خوبی در این حوزه تدوین کنیم چون همه اقتصاد و صنعت در صنایع بزرگ مانند فولاد و خودرو خلاصه نمی شود.
این نماینده مجلس اظهار داشت: باید هزینه های اداری و بروکراسی را کاهش دهیم تا ظرفیت اشتغالزایی و تولید ثرورت تقویت شود که توسعه صنایع کوچک به تحقق ان کمک زیادی خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: