گواهی نامه بین المللی رضایتمندی برای باغ ایرانیِ ارم شیراز

تاریخ: 10:54, 07-10-2014.


تهران. سه شنبه، 7 اکتبر 2014 میلادی برابر با 15 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، باغ گیاه شناسی ارم شیراز موفق به کسب گواهی نامه بین المللی رضایت مندی موسسه جهانی گردشگری (تریپ اَدویزر)شد.
براساس آخرین بازدیدکیفی و بنا به نظر بازدیدکنندگان سایت موسسه جهانی(تریپ اَدویزر)، مجموعه باغ گیاه شناسی ارم دانشگاه شیراز موفق شد گواهینامه رضایت مندی را ازطرف این موسسه درسال 2014 از آن خود کند.
موسسه (تریپ اَدویزر) یکی از مشهورترین مراجع آنلاین برای افراد و گردشگران حرفه ای است که به نقاط مختلف جهان سفر می کنند.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز با اعلام این خبر گفت: این موسسه به تازگی براساس نظرسنجی خود از گردشگران، باغ گیاه شناسی ارم را جزو اماکن تاریخی برتر معرفی کرده است.
سیده زهره عظیمی فر با اشاره به شاخص های مهم این نظرسنجی گفت: وضعیت بنا، تسهیل تردد در مجموعه، نحوه پذیرش و برخورد خوب کارکنان، ارتباط با سایر بازدیدکنندگان و همچنین تاثیر روحی بنا بر افراد از جمله شاخصه های مهم این نظرسنجی بوده است.
علیرغم وجود باغ های بسیار در شهر شیراز، باغ ارم تنها باغی است که درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
باغ ارم یک باغ ایرانی تاریخی در شهر شیراز است و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی است.
این باغ تنوع گیاهی بسیار بالایی دارد و گیاهان بسیاری از اقصا نقاط جهان در این باغ کاشته شده است؛ به شکلی که باغ در قالب یک نمایشگاه از انواع گل‌ها و گیاهان درآمده‌است.
در6 تیرماه 1390 در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو ، باغ ارم شیراز به همراه 8 باغ دیگر ایرانی در فهرست میراث جهانی ثبت شد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: