رئیس مجلس ایرلند توسعه همکاری با استان اصفهانِ ایران را خواستار شد

تاریخ: 13:20, 03-10-2014.

تهران. جمعه، 3 اکتبر 2014 میلادی برابر با 11 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس مجلس ایرلند همکاری با استان اصفهان در توسعه گردشگری خارجی را خواستار شد.
شان بارت دیروز در دیدار با استاندار اصفهان ضمن ابراز تعجب از حضور چشمگیر گردشگران اروپایی در اصفهان به جاذبه های گردشگری مناطق مختلف ایران و اصفهان اشاره کرد و افزود: ایران می تواند در توسعه گردشگری خارجی گام های بلندی بردارد.
وی با اشاره به تفاوت های سیاست های کشور ایرلند با اتحادیه اروپا گفت: کشور ایرلند نقش مهمی در توسعه و نگرش اروپا دارد و سعی خواهد کرد با ایران همکاری های نزدیکی داشته باشد.
رئیس مجلس ایرلند با بیان اینکه از اصلی ترین سیاست های کشورش، حفط صلح و ثبات است، افزود: امیدواریم صلح و ثبات پایدار در دنیا حکمفرما شود.
استاندار اصفهان نیز در دیدار با رئیس مجلس ایرلند با برشمردن ظرفیت های ویژه این استان گفت: در یکسال گذشته بیش از 85 هیئت بلندپایه خارجی به اصفهان سفر کردند که نشان از موفقیت ایران در ارتباطات بین المللی است.
زرگر پور افزود: این استان آماده همکاری و تفاهم و دوستی با کشورهای دیگر است.
وی از اصفهان به عنوان مرکز ادیان توحیدی یاد کرد و افزود: بیش از 400 سال است که در این استان پیروان ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت زرتشت و کلیمی با صلح در کنار هم زندگی می کنند و با شرکت در مراسم هایی هم وحدت خود را به نمایش می گذارند.
استاندار اصفهان با اشاره به سیاست های مستقل کشور ایرلند در برقراری ارتباط با دیگرکشورها، تعمیق مناسبات و گسترش ارتباطات با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان اصفهان را خواستار شد.
زرگرپور گفت: ایران با پنج هزار سال سابقه تاریخی و به عنوان کشوری با تمدن بزرگ و داشتن منابع کافی نفت و معادن غنی و همچنین نفوذ منطقه ای، آماده همکاری با همه کشورهای دنیا است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: