ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:57 | سپتامبر20 تهران

ایران شتر شیرده برای مجتمع صنعتی وارد می کند

تاریخ: 13:10, 03-10-2014.

تهران. جمعه، 3 اکتبر 2014 میلادی برابر با 11 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سازمان دامپزشکی ایران مجوز ورود شتر شیرده برای تنها مجتمع صنعتی شتر شیرده ایران در طبس خراسان جنوبی را صادر کرد.
بنابراین گزارش، عراقی، مدیر انجمن شتر داران بومی خراسان جنوبی گفت: این مجوز پس از 3 سال پیگیری صادر شده است که بر اساس آن اکنون می توان از کشورهای هند و پاکستان برای تنها مجتمع صنعتی شتر شیرده کشور در طبس شتر شیرده وارد کرد.
آقای عراقی افزود: عملیات ساخت مجتمع صنعتی شترده ایران تا یک ماه آینده در زمینی به مساحت 3 و نیم هکتار با 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در روستای خسرو آباد طبس آغاز می شود.
وی گفت: با راه اندازی مجتمع صنعتی شتر شیرده ایران در طبس 300 تا 400 سر شتر شیری مادر و بچه از هند و پاکستان به کشور وارد می شود تا در این مجتمع پرورش داده شود.
مدیر انجمن شتر داران بومی خراسان جنوبی افزود: هم اکنون 400 سر شتر از نقاط مختلف ایران و با نژادهای مختلف در روستای خسروآباد طبس جمع آوری شده است که از این تعداد 150 سر شتر از نژادهای دوکوهانه، پاکستانی، ایرانی، عرب، هندی و آفریقایی به عنوان گله الگویی برای تحقیقات به صورت دستی تغذیه می شوند تا نژادهای برتر برای پرورش در مجتمع صنعتی انتخاب شوند.
خراسان جنوبی با 32 هزار و 895  سرشتر رتبه دوم پرورش شتر را در ایران دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: