ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:30 | سپتامبر20 تهران

ساخت ربات آتش نشان توسط دانشجویان ایرانی

تاریخ: 12:02, 03-10-2014.

تهران. جمعه، 3 اکتبر 2014 میلادی برابر با 11 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد ایران موفق به ساخت ربات آتش‌نشان شدند.
بنابراین گزارش، ابراهیمی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد دیروز گفت: این طرح حاصل تلاش یک ساله امید ملک محمدی، حامد مبینی، عرفان صالحی، امین مهرعلیان، جواد جعفری فشارکی و محمد نصر است و برای ساخت آن نیز 30 میلیون ریال هزینه صرف شده است.
آقای ابراهیمی عبور از مانع و سرعت پردازش اطلاعات را از مهمترین قابلیت های این ربات برشمرد و گفت: ربات آتش نشان توانایی اجرای عملیات اطفاء حریق در بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل را دارد و از جمله کاربردهای آن، اجرای عملیات‌های امدادی اطفاء حریق در ساختمان‌های مخروبه است.
دانشجوی کارشناسی مکانیک جامدات دانشگاه آزاد واحد نجف آباد و از مجریان این طرح هم گفت: این ربات با حداکثر طول و عرض یک متر مجهز به کپسولی برای آتش‌نشانی و دوربینی برای پردازش تصویر موجود زنده است.
آقای ملک محمدی افزود: از مشخصه‌های بارز این ربات، فیلمبرداری همزمان و سرعت پردازش و ارسال سریع اطلاعات به اپراتور و قادر است شعاع عملیاتی ده کیلومتر را پوشش دهد.
وی سرعت گذشتن از موانع را یکی دیگر از شاخصه های این ربات دانست و افزود: ربات آتش نشان قادر است حداکثر 20 کیلومتر بر ساعت از مانع 60 سانتی‌متری عبور کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: