دیدار هیئت پارلمانی ایران از مجلس ملی فرانسه

تاریخ: 10:44, 02-10-2014.


تهران. پنجشنبه، 2 اکتبر 2014 میلادی برابر با 10 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ایران با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و آموزش و پرورش مجلس ملی فرانسه در پاریس دیدار و گفتگو کردند.
بنابراین گزارش، این دیدار با هدف توسعه و تقویت روابط پارلمانی دوکشور ایران و فرانسه در بخش آموزش و تحقیقات و درجهت آغاز همکاری ها در این زمینه دیروز صورت گرفت.
جبار کوچکی نژاد، نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه ایران و فرانسه مشترکات فراوانی برای همکاری در بخش های مختلف دارند، گفت: جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در زمینه آموزش و تحقیقات تجربیات فراوانی دارند و می توانند در این باره همکاری کنند.
وی افزود: امیدواریم در این سفر بتوانیم تفاهم نامه هایی با مجلس ملی فرانسه امضاء کنیم.
پاتریک بلوش، رئیس کمیسیون امور فرهنگی و آموزش و پرورش فرانسه هم با بیان اینکه از توسعه مناسبات پارلمانی با مجلس ایران استقبال می کنیم، گفت: برای کمیسیون ما دیدار با نمایندگان مجلس ایران بسیار مهم بود زیرا احساس می کنیم می توان با جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف همکاری کرد.
وی افزود: امیدوارم ما هم بتوانیم در پاسخ به سفر نمایندگان ایران به فرانسه، برای گفتگو و مذاکره با نمایندگان کمیسیون آموزش ایران به تهران سفر کنیم.
نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی قرار است در سفر چهار روزه خود به پاریس با برخی از مسئولان فرانسه هم دیدار و گفتگو کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: