وضعیت صادرات کالاهای ایرانی به عراق

تاریخ: 11:21, 25-09-2014.


تهران. پنجشنبه، 25 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 3 مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنابر گزارش اتاق بازرگانی ایران بیش از 90 درصد سهم بازار کولر آبی و یخچال های زیر 12 فوت عراق را در دست دارد.
بنابراین گزارش، جهانبخش سنجابی شیرازی، دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران وعراق با اشاره به مشکلات بی برقی در عراق گفت: همچنین سهم عمده بازار ترانسفورماتور و تولید کننده های برق در عراق دراختیار ایران است.
وی از سیمان به عنوان اولین محصول ایرانی صادراتی به عراق خبر داد و گفت: کاشی وسرامیک، موادغذایی، لوازم خانگی، خودرو، ماشین آلات و لوازم یدکی هم از محصولات صادراتی ایران به عراق است.
سنجابی شیرازی با تقدیر از تبلیغات و برندسازی یک شرکت لبنیاتی ایرانی در عراق گفت: به علت توزیع مویرگی بسیار خوب و کیفیت مناسب، این شرکت پارسال 180 میلیون دلار به عراق صادرات داشت و پیش بینی می شود امسال با رشد قابل توجه ادامه یابد.
سنجابی با بیان اینکه صادرات 37هزار دستگاه خودرو درسال 91 با مدیریت نامناسب شرکت های خودروساز و دست اندازی وزارتخانه های صنعت و تجارت عراق درسال 92 به هزار دستگاه کاهش یافت، گفت: البته با تغییرات عراق و رفع برخی مشکلات، صادرات این محصول به عراق بازهم درحال افزایش است.
وی تصریح کرد: مردم عراق خودروهای ایرانی را می خواهند و می توانیم به صادرات 40 تا 50 هزار دستگاه درسال برسیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: