ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:03 | اکتبر06 تهران

30 نفر از مشاهير ايرانی ثبت جهانی شدند

تاریخ: 14:28, 12-02-2015.

تهران. پنج شنبه، 12  فوريه  2015 میلادی برابر با 23 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران از ثبت جهانی 30 نفر از مشاهیر ایرانی در یونسکو خبر داد.
بنابراين گزارش، سعیدآبادی دو شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس یونسکو در شیراز گفت: تاکنون نام 30 شخصیت از مشاهیر و بزرگان ایرانی در یونسکو ثبت شده است و هفت اثر از بزرگان این دیار نیز در شمار آثار ارزشمند جهانی محسوب می‌شود.
ابن سینا، سعدی شیرازی، ابوحامد محمد غزالی، خواجه عبدالله انصاری، حافظ شیرازی، فردوسی، صائب تبریزی و نیما یوشیج از جمله مشاهیر ایرانی ثبت شده در یونسکو هستند.
وی افزود: یونسکو در وهله نخست صلح و توسعه را دنبال می‌کند صلحی که یونسکو به دنبال تحقق آن است صلح واقعی، معنادار و ماندگاری است که بذر آن در اذهان مردمان جهان کاشته می‌شود.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: برای رسیدن به چنین صلحی باید از فرهنگ، آموزش و حوزه علوم اجتماعی و انسانی بهره برد که در این زمینه ایرانیان با مشاهیری چون حافظ و سعدی سخن‌های بسیار برای گفتن دارند که در مثال تنها یک مصرع مانند: منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن، عمق نگاه ایرانیان به آرامش و صلح را به نمایش می‌گذارد.
کمیسیون ملی یونسکو در ایران مسئول ارتباط جمهوری اسلامی با سازمان یونسکو در حوزه برنامه‌های وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها و موسسات است تا از ظرفیت یونسکو در برنامه‌های مورد نظر استفاده شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: