ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:05 | سپتامبر20 تهران

تاكيد لاريجانی و اردوغان بر ارتقای مبادلات تجاری تا 30 ميليارد دلار

تاریخ: 16:34, 22-01-2015.

تهران. پنج شنبه، 22  ژانويه  2015 میلادی برابر با 2 بهمن 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس مجلس شورای اسلامی و رییس جمهوری ترکیه با اشاره به مشترکات و توانمندی های دو کشور، دستیابی به هدف 30 میلیارد دلار تجارت را امکان پذیر اعلام کردند.
بنابراين گزارش، دکتر علی لاریجانی و رجب طیب اردوغان ظهر ديروز در استانبول دیدار و با بررسی راه های ارتقای همکاری های دو جانبه، درباره تحولات منطقه ای و موضوعات جهان اسلام تبادل نظر کردند.
رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر لزوم همکاری نزدیک کشورهای اسلامی در اوضاع کنونی منطقه و جهان گفت: همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در رفع چالش های جهان اسلام اهمیت بسزایی دارد.
رییس جمهوری ترکیه هم با قدردانی از ریاست مجلس شورای اسلامی بر اتحادیه کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در یک سال گذشته گفت: ریاست مجلس ملی ترکیه در دوره جدید با استفاده از تجربیات ایران هم افزایی مناسبی برای کمک به حل و فصل مسائل جهان اسلام فراهم می کند.
طرفین با مهم خواندن همکاری بیشتر در زمینه انرژی، حمل و نقل، تجارت و صنعت همچنین توافق کردند رایزنی های ایران و ترکیه در این زمینه ها افزایش یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: