ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:14 | جولای08 تهران

آذربایجان خواهان همکاری ایران خودرو شد

تاریخ: 11:39, 23-09-2014.


تهران. سه شنبه، 23 سپتامبر 2014 میلادی برابر با اول مهر 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در پی بازدید از خطوط تولید کارخانه ایران خودرو، خواهان همکاری با این گروه صنعتی ایران شد.
بنابراین گزارش به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، شاهین مصطفی یف، وزیر امور اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایحان در نشستی درباره توسعه همکاری های مختلف صنعتی با محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفتگو کرد.
او گفت: جای خوشحالی دارد که کشور برادر ما چنین صنعت پیشرفته ای دارد و آخرین فناوری ساخت خودرو را به کار می برد. ایران خودرو توانسته است علاوه بر اینکه تقاضای بازار داخل کشور را تأمین کند،‌ محصولات خود را نیز به کشورهای مختلف صادر کند.
وی ادامه داد: ایران خودرو توانسته یک میلیون نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت ایجاد کند که جای تحسین دارد.
شاهین مصطفی یف تصریح کرد:‌ جمهوری آذربایجان حاضر به ارایه تجارب خود در زمینه ایجاد پارک های صنایع به صنعت ایران است.
وزیر امور اقتصاد و صنعت آذربایحان از مدیران ایران خودرو دعوت کرد با حضور در سایت ایران خودرو آذربایجان زمینه همکاری های دوجانبه در بخش صنعت خودروسازی را توسعه دهند.
محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران در این دیدار که به نیابت از نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافته بود، برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک تهران و باکو را نقطه بسیار خوبی برای ادامه همکاری ها دانست.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پارسال حدود دو هزار و 500 دستگاه از محصولات شرکت ایران خودرو و سایپا به ارزش 15 میلیون دلار به آذربایجان صادر شده که امیدواریم  صادرات و واردات قطعه و مونتاژ خودرو در آذربایجان با سرعت بیشتری توسعه یابد.
هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با اشاره به حضور ایران خودرو در عرصه بین المللی خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف اساسی ساختار جدید صادراتی شرکت تدوین شده است و ما معتقدیم می توانیم در برنامه ای چندساله به صادرات 30 درصد کل تولید محصولات برسیم.
مدیرعامل بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه صادرات را مقوله ای مهم خواند و گفت: موفقیت در عرصه صادرات محصول به کشورهای دیگر و رقابت در بازارهای جهانی نشان دهنده تنوع در محصولات، دارا بودن کیفیت محصول، داشتن ویژگی های فنی مورد نظر کشور هدف، خدمات پس از فروش مناسب و مورد نیاز و دریافت استانداردهای جهانی است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: