ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:15 | اکتبر06 تهران

وزارت فرهنگ ایتالیا میزبان شعر نو ایران

تاریخ: 20:13, 22-09-2014.


تهران. دوشنبه، 22 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 31 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نشست ادبی  "عصری با سهراب سپهری"  در محل سالن اجتماعات وزارت میراث و فعالیت های فرهنگی ایتالیا برگزار شد.
بنابراین گزارش، همزمان با سالروز شعر و ادب فارسی در ایران، نشست ادبی "عصری با سهراب سپهری" و بررسی ابعاد شعر نو در ایران با حضور تعدادی از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های ایتالیا و آمریکا و جمعی از فرهنگ دوستان و علاقمندان به ادب فارسی، برگزار شد.
در این نشست که در ادامه نشست های ادبی رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برگزار شد، قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی ایران در رم، پرفسور کارلو ساکونه از دانشگاه بولونیا، پرفسور دومنیکو اینجنیتو از دانشگاه لس انجلس و خانم ناهید نوروی، شاعر و مترجم کتابِ  "تا گل هیچ"  سهراب سپهری به زبان ایتالیایی، در خصوص شعر نو و اشعار سهراب سپهری سخنرانی کردند.
در پایان این نشست برخی از اشعار سهراب سپهری توسط خانم نوروزی، به زبان فارسی قرائت شد و متن ایتالیایی آن توسط پروفسور اینجنیتو برای حاضران قرائت گردید که مورد توجه و تشویق حاضران قرار گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: