ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:38 | اکتبر06 تهران

دبیرکل اتحادیه عرب با وزیر خارحه ایران دیدار کرد

تاریخ: 20:08, 22-09-2014.


تهران. دوشنبه، 22 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 31 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ایران و نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در دیداری در نیویورک پیرامون آخرین تحولات منطقه ای، فعالیت های تروریستی و افراطی و موضوع ائتلاف بین المللی ضد داعش گفتگو و تبادل نظر کردند.
به گزارش وزارت امور خارجه در این ملاقات که دیروز درمحل اقامت وزیر امورخارجه ایران صورت گرفت آقای ظریف خاطرنشان کرد: باید همه کمک کنیم تا مشکلات جاری مرتفع شود و شرایط امروز بویژه فعالیت گروههای تروریستی در منطقه نیازمند گفتگو و همکاری و مسئولیت پذیری است.
وی وحدت جهان اسلام و پرهیز جدی از موضوعات فرقه ای و طائفه ای را حائز اهمیت شمرد و گفت: وجهه جهان اسلام هدف قرار گرفته و طرح بحث های اختلاف برانگیز میان شیعه و سنی به انحراف کشاندن مبارزه با تروریسم و افراطی گری جاری است.
ظریف آمادگی و عزم ایران برای گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه برای رفع تهدید جاری را مورد تأکید قرار داد و اعزام معاون عربی و افریقائی وزات امورخارجه به عربستان را گامی برای کمک به حل مسائل منطقه و تقویت زمینه های همکاری توصیف کرد.
آقای نبیل العربی در این ملاقات با بیان نتایج نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب اظهار داشت: متأسفانه فعالیت تروریست ها علیه مسلمانان و بنام جهان اسلام صورت می گیرد و باید همه تلاش کنیم مانع این خطر فراگیر شویم.
دکتر ظریف و نبیل العربی تداوم تماس ها و رایزنی پیرامون روند تحولات و مقابله با تروریسم و بررسی راههای حل معضل جاری و کمک و همکاری در این زمینه را مورد تأکید قرار دادند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: