ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:20 | سپتامبر20 تهران

وضع سدهای لتیان و لار نگران کننده است

تاریخ: 13:29, 22-09-2014.


تهران. دوشنبه، 22 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 31 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وضع سدهای لتیان و لار نگران‌کننده است و آب موجود در این سدها برای تأمین فقط چند روزِ آب تهران کفاف می‌دهد.
بنابراین گزارش، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری ایران امروز
در بازدید اعضای شورای‌عالی آب از سامانه آبرسانی شرق تهران، با بیان اینکه در این مرحله نیازمند همکاری جدی مردم هستیم، اظهار داشت: تأمین آب تهران به یکی از دغدغه‌های اساسی کشور تبدیل شده است و به دنبال راهکاری هستیم که این مشکل در درازمدت برطرف شود.
وی افزود: متأسفانه عده‌ای از مردم مصرف بی‌رویه و بی‌مهابا دارند که جفایی در حق دیگر مشترکان است و درخواست جدی از مردم داریم تا با صرفه جویی بتوانیم از پاییز عبور کنیم.
جهانگیری با بیان اینکه میزان صرفه‌جویی کنونی در حدی نیست که آب موردنیاز پاییز تأمین شود، ادامه داد: درصورت ادامه روند کنونی، راهکارهایی همچون قطع آب مشترکان پرمصرف یا قطع مقطعی آب در برخی مناطق در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: انتظار ما از وزارت نیرو این است که با سرعت بیشتر طرح‌های در دست اجرا را به پایان برساند و یکی از این طرح‌ها انتقال آب از سد ماملو است که با تزریق اعتبار در هفته گذشته، امیدواریم هرچه زودتر این طرح به بهره‌برداری برسد.
سد ماملو درجنوب شرق تهران در منطقه حفاظت شده ی خجیر بر روی جاجرود و در روستای مالمو ساخته شده است.
معاون اول رییس‌جمهوری یادآور شد: طرح‌های بلند مدت برای اتصال سامانه غرب تهران به مناطق شرقی در پایدار بودن تأمین آب تهران تأثیرگذار خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه تهران بیش از این ظرفیت افزایش جمعیت را ندارد، خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای‌عالی شهرسازی باید به این موضوع ورود کنند و بار جمعیتی جدیدی وارد تهران نشود چراکه این کلان‌شهر از نظر محیط زیستی و از نظر تأمین منابع، تحمل جمعیت بیشتر را ندارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: