جواد ظریف: چالش های عراق و منطقه با مداخله خارجی چه نظامی، چه غیرنظامی، حل نخواهد شد

تاریخ: 11:39, 22-09-2014.


تهران. دوشنبه، 22 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 31 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه ایران در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، تأکید کرد که برقراری ثبات در عراق باید به دست دولت این کشور تأمین شود.
بنابراین گزارش به نقل از پرس تی وی، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز شنبه با نیکلای ملادنوف، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق ملاقات کرد. این دو مقام در حالی با یکدیگر دیدار کردند که عراق با خطر افراط گرایی و تروریسم دولت اسلامی عراق و شام مواجه است.
آشوب فعلی در این کشور، موضوع غالب در نیویورک و در دیدار وزرا و مقامات کشورهای مختلف بوده است که برای شرکت در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در این شهر گردهم آمده اند. این موضوع با توجه به شکل گیری دولت جدید عراق نیز مد نظر قرار دارد.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق در دیدار با وزیر خارجه ایران گفت: دولت جدید عراق باید ایجاد انسجام در کشور را در اولویت قرار دهد، امنیت را برقرار کند و با کمک همسایگانش به اجرای اصلاحات بپردازد.
محمد جواد ظریف نیز تصریح کرد: چالش هایی که عراق و منطقه امروز با آن مواجهند، با مداخله خارجی، چه نظامی، چه غیرنظامی، حل نخواهد شد. وی افزود این به عهده دولت عراق است که ثبات را برای مردم خود فراهم کند و ایران و دیگر کشورهای منطقه باید بدون تضعیف اقتدار این کشور به آن کمک کنند.
وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که هفته آینده برگزار خواهد شد، در نیویورک به سر می برد و به زودی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز به او می پیوندد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: