ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:51 | سپتامبر17 تهران

توسعه روابط کشاورزي ايران و اتريش

تاریخ: 20:41, 19-09-2014.

تهران. آدینه، 19 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 28 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در سفر هیأتی از بخش کشاورزی اتریش به استان فارس بر توسعه روابط کشاورزی فارس و اتریش تأکید شد .
بنابراین گزارش، دیروز با حضور هیأتی از بخش کشاورزی اتریش در شیراز نشست مشترکی با رئیس و اعضای اتاق شیراز ، سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان و فعالان اقتصادی متخصص در امور کشاورزی استان با هدف یافتن راه‌ کارهایی برای همکاری بیشتر برگزار شد.
فرقانی رئیس اتاق شیراز ضمن معرفی قابلیت‌های ویژه استان در بخش‌های مهم اقتصادی شامل کشاورزی ، معادن و الکترونیک ، گزارشی از توانایی‌های شیراز در پزشکی و گردشگری سلامت و موقعیت ویژه استان ارائه داد.
فرقانی با اشاره به جایگاه ویژه جغرافیایی فارس و نزدیکی آن به خلیج فارس گفت : ذخایر گازی در جنوب این استان در حدود 30 در صد کل تولیدات گاز ایران را شامل می‌شود ، ضمن این‌که در زمینه کشاورزی و بخش‌های وابسته به آن نیز فارس دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است.
وی افزود : ایران کشوری بسیار امن برای سرمایه گذاری است و فارس نیز جایگاه مناسبی در این خصوص داشته و جای مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید به خصوص برای کشورهای خارجی است.
حمیدیان رئیس کمیسیون کشاوزی اتاق شیراز با بیان این‌که فارس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات ارگانیک نام خود را در اروپا ثبت کرده است گفت : بسیاری از مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر فارس دارای منابع فراوان خرما ، انجیر ، گیاهان دارویی و انار هستند.
این هیأت اتریشی قرار است در ادامه حضور خود در فارس از واحدهای صنعتی استان نیز بازدید کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: