ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:33 | مه19 تهران

بان کی مون بر حل و فصل سریع موضوع هسته ای ایران تأکید کرد

تاریخ: 09:07, 19-09-2014.

تهران. آدینه، 19 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 28 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بان کی مون می خواهد موضوع مربوط به برنامه اتمی ایران هرچه سریعتر حل و فصل شود. بنابراین گزارش، استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگاران در نیویورک در پاسخ به این سئوال که بان کی مون امیدوار است از مذاکرات کشورهای گروه 5+1 با ایران چه نتیجه ای حاصل شود و پیام او به اعضای گروه 5+1 و ایران چیست، گفت: فکر می کنم پیام دبیرکل سازمان ملل به آنان این است که به توافقی دست یابند تا این موضوع که خیلی هم طولانی شده است، زودتر حل و فصل شود و گروه 5+1 و ایران از نتیجه رضایت داشته باشند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین گفت: مقر سازمان ملل روز آدینه میزبان گفتگوهای مدیران سیاسی 5+1 و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. وی نمایندگی اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد را هماهنگ کننده امور اجرائی و رسانه ای نشست صبح آدینه معرفی کرد.
استفان دوژاریک که در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران مستقر در سازمان ملل سخن می گفت، در پاسخ به خبرنگاری که سئوال کرد آیا دبیرکل سازمان ملل از ایران درخواست خواهد کرد تا در اقدامات کنونی ضد داعش شرکت کند، افزود: می خواهیم ائتلاف هر چه گسترده تری را شاهد باشیم. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد: به طور قطع موضوعات بسیاری از این دست در میان موضوعات دیگر وجود خواهند داشت که باید درباره آنها بحث و گفتگو شود. مذاکرات دو جانبه معاونان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 از روز پنجشنبه 27 شهریور، 18 سپتامبر در منهتن نیویورک آغاز شد. مذاکرات کنونی به دور از حضور رسانه ها و در اماکن اعلام نشده، در حال برگزاری است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: