ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:28 | مه19 تهران

توسعه روابط برقي ايران و جمهوري آذربايجان

تاریخ: 13:14, 18-09-2014.

  
تهران. پنجشنبه، 18 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 27 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در دیدار معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان، بر توسعه روابط برقی دو کشور تأکید شد.
بنابراین گزارش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در دیدار با ناطق عباسف، همتای آذربایجانی خود، گفت: در شش ماه آینده احداث خط انتقال پارس‌آباد به ایمیشلی به پایان می‌رسد و با اجرای آن، امکان تبادل برق بین ایران و جمهوری آذربایجان 600 مگاوات افزایش می‌یابد.
وی افزود: سرمایه‌گذاری سنگینی از سوی ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث این خط انجام شده است که باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار داشت: مطلع شدیم که جمهوری آذربایجان تمایل دارد ظرفیت تولید برق و به‌ دنبال آن صادرات خود به کشورهای هم‌جوار را افزایش دهد.
وی ادامه داد: ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند و ما از قراردادهای بلندمدت برای تبادل برق با یکدیگر استقبال می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اتصال شبکه ایران و جمهوری آذربایجان به پایداری شبکه برق دو کشور کمک می‌کند.
وی تأکید کرد: افزون‌ بر این می‌توان نیروگاهی به ظرفیت 1000 مگاوات به ‌صورت مشترک در خط مرزی احداث کرد تا دو کشور از منافع آن بهره‌ مند شوند که این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه است.
همچنین ناطق عباسف، معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: همکاری‌های انرژی ایران و جمهوری آذربایجان به سال 1992 میلادی باز می‌گردد که از ایران بابت این همکاری‌ها بسیار متشکریم.
وی افزود: ادامه خط پارس‌آباد به ایمیشلی به بزرگ‌ ترین نیروگاه حرارتی آذربایجان متصل می‌شود که حکایت از جدیت ما برای بهره‌برداری از این خط دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: