ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:10 | مه19 تهران

ناو گروه ارتش ایران کشتی چینی را از چنگ دزدان دریایی نجات داد

تاریخ: 10:16, 18-09-2014.


تهران. پنجشنبه، 18 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 27 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ناو گروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیروز یک فروند کشتی کانتینربر چینی را از چنگ دزدان دریایی نجات داد.
بنابراین گزارش به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، بامداد دیروز دزدان دریایی، به یک کشتی کانتینربر چینی به نام  ژین لیان یان گانژ  در محدوده خلیج عدن حمله کردند و قصد ربایش آن را داشتند که ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش ایران مانع این دزدی دریایی شد.
پنج فروند قایق دزدان دریایی که در هر قایق پنج نفر مسلح با سلاح های سبک و سنگین مستقر بودند، به کشتی چینی هجوم بردند که در همان لحظات نخست و پس از درخواست اضطراری این کشتی کانتینربر چینی، ناوشکن ایرانی  بایندر  به محل اعزام شد و با بهره گیری از سلاح‌های سبک و تیم‌های عملیات ویژه، دزدان دریایی را متواری کرد.
کشتی  ژین لیان یان گانژ  از مسیر سنگاپور به اقیانوس هند و به مقصد بندر جده عربستان در حرکت بود که پس از نجات از چنگ دزدان دریایی به همت ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران، بدون هیچ آسیبی مسیر خود را به سمت مقصد ادامه داد.
نیروی دریایی ایران برای دومین بار کشتی های عبوری جمهوری خلق چین را از چنگ دزدان دریایی نجات می دهد. نخستین بار فروردین 1391 ناوگروه ارتش، کشتی چینی را از چنگ دزدان دریایی نجاد داد که با تشکر رسمی مقامات کشور چین از جمله سفیر این کشور همراه بود.
ناوگروه سی و یکم جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن بایندر و ناو بندرعباس با هدف به اهتزاز در آوردن پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران در پهنه دریاها، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای جهان و منطقه و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به آب های آزاد و بین المللی اعزام شده که در یک ماه گذشته موفق به نجات پنج فروند کشتی تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: