ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:56 | مه18 تهران

دبیرکل سازمان ملل متحد بر اهمیت نقش ایران در منطقه تأکید کرد

تاریخ: 19:34, 17-09-2014.


تهران. چهارشنبه، 17 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 26 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری خود با خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد، ایران را بازیگر و کشور مهمی در منطقه خواند.
بنابراین گزارش، آقای بان کی مون گفت: همانطوریکه در گذشته نیز بارها گفته ام وقتی که موضوع به صلح و امنیت و هماهنگی در منطقه مربوط باشد، ایران بازیگر و کشور مهمی در منطقه است.
وی تأکید کرد: بسیار مهم است که ایران به موضوع اتمی خود در مذاکرات با گروه 5+1 هر چه زودتر رسیدگی و در بسیاری از موضوعات مربوط به درگیری ها در منطقه به طور سازنده همکاری کند. وی با اشاره به اینکه در انتظار دیدار رئیس جمهور روحانی و وزیر خارجه ظریف در مدت اقامتشان در نیویورک است، افزود: همواره آماده گفتگو و مشاوره با رهبریت ایران هستم و از دمیستورا، نماینده ویژه خود در سوریه نیز درخواست کردم با رهبریت ایران مذاکراتی داشته باشد و وی به زودی به ایران سفر خواهد کرد.
بان کی مون همچنین درباره نشست شصت و نهم مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بیش از صد و چهل رئیس دولت، رهبران جامعه مدنی و رؤسای دیگر نهادهای تأثیر گذار جهانی در نشست های عالیرتبه شرکت خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: