ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:36 | مه18 تهران

احتمال وضعیت قرمز برای آب تهران

تاریخ: 19:23, 17-09-2014.


تهران. چهارشنبه، 17 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 26 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  در صورتی که شهروندان تهرانی میزان مصرف خود را کاهش ندهند پیش بینی می شود در نیمه مهرماه وضعیت آب تهران به خصوص سامانه شرق قرمز شود.
بنابراین گزارش، حمیدرضا جانباز، مدیرعامل آب و فاضلاب ایران در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به این که تلاش می شود با راه اندازی تصفیه خانه هفتم و استفاده از آب سد ماملو 500 تا 600 متر مکعب بر ثانیه آب وارد مخازن شرق شود و همچنین از طریق خط انتقال سامانه غرب وارد سامانه شرق شود گفت: با این وجود صرفه جویی 15 تا 20 درصدی مشترکان تهرانی می تواند به ما کمک کند تا از این بحران عبور کنیم.
وی همچنین از حفر 83 حلقه چاه خبر داد و گفت: برخی از این چاه ها در حال حفر و تجهیز است که از این تعداد برخی چاه ها جدید خواهد بود و تعدادی دیگر جایگزین چاه های قبلی است.
جانباز اعمال کاهش فشار آب را یکی دیگر از راههای اعمال مدیریت آب برشمرد.
وی تأکید کرد: صرفه جویی در مصرف آب بخشی از مدیریت آب در شرایط فعلی است اما استمرار گرما در تهران موجب شد مصرف آب در تهران کاهش نیابد.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در مورد وضع آب 12 کلانشهر نیز گفت: همچنان اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند اما در برخی کلانشهرهای دیگر با خاموش شدن کولرها و کاهش دما شاهد کاهش مصرف هستیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: