ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:48 | مه18 تهران

ایران خواستار تلاش همگانی برای نگهداری از تخت جمشید، کاخهای شاهان ایرانی شد

تاریخ: 19:19, 17-09-2014.


تهران. چهارشنبه، 17 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 26 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پایگاه های میراث جهانی ایران خواستارتلاش برای حفاظت از تخت جمشید شد .
بنابراین گزارش، فرهاد عزیزی زلانی، مدیرکل امور پایگاه های میراث جهانی ایران دیروز در بازدید از پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: مشابه پایگاه جهانی تخت جمشید در دنیا کم و این انحصار نشأت گرفته از ویژگی های خاص این بنای شکوهمند است بنابراین باید همه، هم و غم خود را برای حفاظت از این میراث با ارزش بکار گیریم.
وی افزود: یکی از ضروریات حفظ پایگاه هایی که به ثبت جهانی رسیده است و در فهرست یونسکو قرار دارند، استقرار تیمی پژوهشی و عملیاتی در آن مکان است که همچنان پایگاه را مطابق با قوانین مصوب یونسکو و علم روز، حفظ و معرفی کنند.
وی هیئت امنایی شدن پایگاه های جهانی ایران را در دستور کار سازمان معرفی کرد و گفت: تلاش داریم با برنامه ریزی اصولی، زیر ساخت های تخصصی کار فراهم شود و در حال حاضر، الگو و محور فعالیت در این حوزه برای دفتر امور پایگاه ها ترسیم شده است .
مدیر کل امور پایگاه های میراث جهانی ایران بر ضرورت پیشبرد حفظ و پویایی پایگاه های جهانی در مقوله های پژوهش، حفاظت و مرمت و تربیت نیروی انسانی تأکید کرد و افزود: پایگاه تخت جمشید یکی از پایلوت های مطرح در خصوص داشتن قا بلیت های فراوان، مرکزی پژوهشی، علمی بوده است و دفتر امور پایگاه های میراث جهانی کشور تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا بخش عمده ای از آنچه در ابتدا برای شکل گیری پایگاها متصور بوده است، بار دیگر احیاء شود و پایگاه تخت جمشید نیز از این قائده مستثنی نیست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: