ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:18 | مه18 تهران

ابراز تمایل آذربایجان برای سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو ایران

تاریخ: 11:50, 17-09-2014.


تهران. چهارشنبه، 17 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 26 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر جمهوری آذربایجان در دیدار با معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از علاقه‌مندی این کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو ایران خبر داد.
بنابراین گزارش به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این دیدار که روز گذشته در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، گفت: ما آماده هستیم که هیئت آذربایجانی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش زمین‌گرمایی و انرژی‌های تجدید پذیر از سایت‌های بادی و زمین‌گرمایی ما دیدن کنند.
هوشنگ فلاحتیان افزود: وزارت نیرو سیاستی مبنی‌بر ایجاد سالانه 1000 مگاوات انرژی بادی و خورشیدی دارد که ما برای تحقق این موضوع از سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان استقبال می‌کنیم.
وی اظهار داشت: ما از هر پیشنهادی جهت احیای دریاچه ارومیه استقبال می‌کنیم چرا که حیات دو کشور به دریای خزر و دریاچه ارومیه مربوط می‌شود.
همچنین حکیم بدلف، رئیس آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر جمهوری آذربایجان گفت: ما اطلاعات مختلفی درباره وضع اقلیمی ایران از مراجع آمریکایی و روسی دریافت کرده‌ایم و علاقه‌مند هستیم که در بخش انرژی‌های بادی در ایران سرمایه‌گذاری کنیم.
وی افزود: بسیار علاقه‌مندیم که درباره نیروگاه زمین‌ گرمایی در ایران
اطلاعاتی داشته و با تولید کنندگان صنایع بادی و تجدید پذیر مراوده‌های خود را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: ما برای مشارکت در طرح‌های تجدید پذیر در ایران بسیار جدی هستیم و لازم است که پیش از آن اطلاعاتی درباره شرایط کار و قوانین در اختیارمان قرار گیرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: