ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:13 | جولای05 تهران

شگفتی و تمجید مدیرکل یونسکو از آثار تاریخی ایران در استان فارس

تاریخ: 11:30, 17-09-2014.


تهران. چهارشنبه، 17 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 26 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل یونسکو با ارسال پیام مکتوبی به استاندار فارس، سفر به شیراز و دیدار از تخت جمشید و آرامگاه‌های حافظ و سعدی را موجب خرسندی و تأثیر عمیق بر خود دانست.
ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو -  سازمان علمی، فرهنگی، آموزشی و پرورشی سازمان ملل متحد در پیام خود آورده است: بازدید اینجانب از عجایب شگفت انگیز جهان، پرسپولیس، تأثیری عمیق بر من داشت و موجب شد قدرشناس ثروت غیرقابل انکار میراث فرهنگی که تأثیرگذار بر تمدن بشریت به عنوان سرچشمه علوم، عقلانیت و شکیبایی است و پیوند دهنده و سهیم کننده سودمندی برای ایران و بشریت به طور کلی است، باشم و این به ما می آموزد که در عصر تنازع و تنوع در کنار یکدیگر زندگی کنیم.
در ادامه پیام خانم بوکووا آمده است: اینجانب مأموریتم در ایران را با این اعتقاد راسخ به پایان رساندم که میراث فرهنگی چه به صورت منقول و چه نامنقول، چیزی است که پیوند دهنده افراد حول ارزشهای مشترک است و هدایت کننده و راهبری مطمئن جهت توسعه اجتماعی اقتصادی پایدار خواهد بود و این وضعیتی است که یونسکو در برنامه هایش در دستورکار توسعه تا قبل از سال 2015 مدنظر قرارداده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: