ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:45 | جولای05 تهران

توسعه همکاری های ایران و جمهوری آذربایجان

تاریخ: 10:38, 17-09-2014.


تهران. چهارشنبه، 17 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 26 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، برای گسترش روابط به خصوص تجاری آذربایجان با ایران ظرفیت های وسیعی وجود دارد که رسیدن به آن را در جلسات مشترک مقامات ذیدخل دو طرف برسی می شود.
شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان پس از دیدار با محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سفر هیئت عالی رتبه جمهوری آذربایجان به ایران، در زمینه گسترش روابط میان تجار و بازرگانان دو کشور و افتتاح اتاق بازرگانی مشترک نیز با مسئولان ایران بحت و تبادل نظر خواهیم کرد .
وی در پاسخ به فرصت ها و تهدیدهای موجود در منطقه اظهار داشت: به نتیجه رسیدن مذاکره حل مناقشه بیست ساله میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره قره باغ می تواند در برقراری آرامش در این منطقه و توسعه اقتصادی آن نقش موثری ایفا کند.
وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان اضافه کرد: حوادت بین المللی و تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بازار خوبی را برای ورود ایران و جمهوری آذربایجان به این بازار بزرگ فراهم کرده است و دو کشور باید از شرایط موجود به خوبی بهره گیری کنند.
وی گفت: روابط دو کشور در حال توسعه و گسترش است و این نشأت گرفته از روابط نزدیک ملت ها است .
مصطفی اف افزود: برخی کشورها از توسعه روابط تهران - باکو خوشحال نیستند و می کوشند در این روابط خرابکاری کنند و باید مراقب بود تا خللی به این روابط وارد نشود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: