ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:17 | مه05 تهران

وزیر دفاع ایران با رئیسجمهور ترکمنستان دیدار کرد

تاریخ: 14:23, 16-09-2014.


تهران. سه شنبه، 16 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 25 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دومین روز  از سفر خود به جمهوری ترکمنستان با قربان قلی بردی محمدف، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره مسایل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.
بنابراین گزارش،‌ رئیس جمهور ترکمنستان بر توسعه همکاری های دفاعی میان دو کشور تأکید کرد و با استقبال از پیشرفت های ایران در همه زمینه ها به ویژه فناوری های دفاعی و خدمات مهندسی ابراز امیدواری کرد: روابط تهران - عشق آباد در همه عرصه ها گسترش خواهد یافت.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران هم با ابلاغ سلام های گرم و صمیمانه رئیس جمهور ایران به رئیس جمهور ترکمنستان آمادگی کشورش را برای همکاری در همه زمینه ها از جمله همکاری های دفاعی و امنیتی اعلام کرد.
سردار سرتیپ حسین دهقان با ارائه گزارشی از مذاکرات خود با وزیر دفاع ترکمنستان و با اشاره به شرایط منطقه ای و جهانی، همکاری دفاعی و امنیتی دو کشور ایران و ترکمنستان را در تحکیم صلح و ثبات و امنیت منطقه و جهان موثر دانست.
وی از تروریسم و موادمخدر به عنوان دو عامل ناامنی در منطقه یاد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجارب طولانی خود در مبارزه با این پدیده های شوم آمادگی دارد با انتقال این تجربه ها به کشورهای دیگر و همسایگان در این باره همکاری های لازم را با کشورهای همسایه انجام دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: