ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:40 | مه05 تهران

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی

تاریخ: 10:17, 16-09-2014.


تهران. سه شنبه، 16 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 25 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران و وزیر خارجه آفریقای جنوبی در دیدار و گفتگو با یکدیگر، برگزاری دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی در تهران را برای افزایش مناسبات همه جانبه اقتصادی و تجاری، مورد تأکید قرار دادند.
حسین امیرعبداللهیان در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار شد با مهم ارزیابی کردن سفر جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آفریقای جنوبی به تهران، زمینه های متعدد همکاری ها و زمینه حصول توافقات خوبی در خلال سفر رئیس جمهوری این کشور به تهران حاصل شود.
وی همچنین از اعلام آمادگی برای میزبانی رئیس مجلس و هیأت پارلمانی آفریقای جنوبی در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که شاهد تقویت روابط پارلمانی بین دو کشور باشیم .
نکوانا ماشابانه، وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی نیز در این دیدار بر نقش رایزنی و همفکری دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی تأکید کرد و گفت: می توان با برنامه ریزی اصولی، مناسبات تهران و پرتوریا را در کوتاه مدت افزایش داد.
وی برگزاری دوازدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور را با حضور رؤسای جمهور دو کشور، در افزایش مناسبات دوجانبه مهم برشمرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: