ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:36 | مه05 تهران

ایران آماده صادرات محصولات غذایی به روسیه است

تاریخ: 10:05, 16-09-2014.

تهران. سه شنبه، 16 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 25 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحریم های غرب علیه روسیه، از آمادگی ایران برای صادرات محصولات غذایی به روسیه خبر داد.
بنابراین گزارش، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در حاشیه همایش صنعت پخش گفت: روسیه در زمینه واردات میوه و سبزیجات تازه، مواد غذایی و مواد گوشتی با تحریم برخی کشورهای اروپایی مواجه شده است و ایران یکی از کشورهای همسایه روسیه است که در این اقلام مزیت دارد.
وی افزود: در حال حاضر چه در بخش مرغ و تخم مرغ و چه در بخش محصولات غذایی یا میوه و سبزیجات تازه ظرفیت داریم اما چون زیرساخت های حمل و نقل و بانکی فراهم نیست صادرات به روسیه در این شرایط امکان ندارد.
خسروتاج گفت: از تشکل های صادراتی خصوصی خواسته شده است برای حضور فعال در بازار روسیه اقدام کنند اما نباید توقع داشته باشیم یکباره جهش آنچنانی در صادرات این محصولات رخ دهد چون پشتیبانی و ظرفیت سازی که باید در بخش حمل و نقل، تخلیه و بانکی صورت گیرد از طرف روس ها با کندی مواجه است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: