وزیرخارجه ایران با معاون نخست وزیر و وزیرخارجه اسلواکی دیدار کرد

تاریخ: 09:59, 16-09-2014.


تهران. سه شنبه، 16 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 25 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، میراسلاو لایچاک،  معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسلواکی که در حال دیدار از ایران است، با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
ظریف در این دیدار ضمن برسی روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و اسلواکی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، پارلمانی، فرهنگی و همکاری علمی و تحقیقاتی، ظرفیت‌های دو کشور را برای بالا بردن سطح  همکاری‌ها و گسترش روابط در سطح مناسبی دانست.
وی اظهار امیدواری کرد با به نتیجه رسیدن همکاری‌های دو کشور در زمینه فراهم‌سازی بستر مناسب توسعه همکاری‌های اقتصادی، بخش‌های خصوصی دو کشور از زمینه‌های مساعد برای فعالیت در این حوزه برخوردار شوند.
میراسلاو لایچاک، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسلواکی نیز در این دیدار به همکاری‌های موجود میان دو کشور اشاره کرد و زمینه‌های موجود برای گسترش همکای‌ها را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، مبادلات فرهنگی و پارلمانی مورد توجه قرار داد.
محمدجواد ظریف  و میراسلاولایچاک در این دیدار علاوه بر رایزنی درخصوص عراق، سوریه، افغانستان و اوکراین، درباره روند گفتگوهای هسته‌ای ایران با گروه کشورهای 1+5 نیز تبادل نظر کردند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: