ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:37 | جولای02 تهران

تلاش مازندران براي ورود به بازار روسيه

تاریخ: 17:56, 15-09-2014.


تهران. دوشنبه، 15 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 24 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، براساس تفاهم نامه کمیسیون مشترک روابط اقتصادی ایران و روسیه که درتهران منعقد شد، مازندران می تواند در صادرات محصولات کشاورزی شیلاتی و مرغ به روسیه اقدام کند.
بنابراین گزارش، محمدپور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بر اساس این تفاهم نامه مازندران باید آنالیز قرنطینه ای روسیه را با تمام ضوابط آن رعایت کند تا بتواند به بازار 17 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی و 23 میلیارد دلاری محصولات غذایی روسیه راه یابد .
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت : شرکت هایی که خطر پذیری صادرات محصولات کشاورزی را بر اساس پرسشنامه قرنطینه ای روسیه رعایت کنند می توانند با حمایت دولت در صادرات محصولات شیلاتی، مرغ و کشاورزی به روسیه اقدام کنند .
محمدپور خاطر نشان کرد کیفیت محصولات صادراتی مازندران باید بر اساس آنالیز ریسک پذیری کشور روسیه باشد.
او تصریح کرد با توجه به مشکلات حمل و نقل زمینی و جاده ای مقرر شد تا کشتی های یخچال دار و حمل و نقل ریلی به کمک حمل و نقل جاده ای محصولات کشاورزی بیایند .
محمدپور از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت کرد تا با ورود به حوزه حمل و نقل صادرات محصولات کشاورزی از فرصت بوجود آمده استفاده کنند. در حال حاضر طیور، گل و گیاه،  لبنیات، مرکبات و کیوی از جمله محصولاتی هستند که به روسیه صادر می شود.
یادآورمی شویم که نمایشگاه غذایی جهانی در 11 دسته مواد غذایی با حضور 60 کشور از 24 تا 28 شهریور در مسکو برپا می شود .
دو شرکت بخش خصوصی کاله و گل و گیاه مازندران در این نمایشگاه شرکت می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: