ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:59 | جولای07 تهران

ایران بنادر خود در دریای مازندران را توسعه می دهد

تاریخ: 12:14, 15-09-2014.


تهران. دوشنبه، 15 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 24 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران  150 میلیارد تومان برای توسعه بنادر استان های گیلان و مازندران اختصاص داد.
بنابراین گزارش، آقای حق‌شناس، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی عصر شنبه گذشته در حاشیه مراسم معرفی مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: این سازمان امسال ‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بنادر ایران در نظر گرفته است که از این میزان، 150 میلیارد تومان به استانهای مازندران و گیلان اختصاص یافت.
حق‌شناس همچنین از بهره برداری از دو پست اسکله دربهمن ماه امسال در بندر امیر آباد خبرداد و افزود : با بهره برداری از این دو اسکله تعداد اسکله‌های این بندر استراتژیک به 14 پست می‌رسد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بندر امیرآباد در مرحله نهایی 34 پست اسکله خواهد داشت که با افتتاح سالانه یک اسکله در این بندر این امر محقق می شود .
تاتینا، مدیر کل بنادر ودریانوردی مازندران نیز در این مراسم از افزایش 52 درصدی تخلیه و بارگیری کالا از ابتدای امسال تاکنون در بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار خبر داد.
وی افزود : با ساخت سیلوی 50 هزار تنی غلات و انبارهای 20 هزار متر مربعی در نوشهر که عملیات اجرایی آن اغاز شده است، میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر قدیمی دو برابر می شود.
در این مراسم از زحمات نعیمی قدردانی و علی خدمتگزار به سمت مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد منصو ب شد.
بندر امیرآباد یکی از مهمترین بنادر ایران در دریای مازندران است که نقش مهمی در صادرات و واردات آسیای میانه دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: