ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:36 | مه18 تهران

پيش از دريافت سامانه اس 300 ايران بايد از دادخواست خود صرفنظر کند

تاریخ: 05:50, 22-12-2015.

تهران. سه شنبه، 22 دسامبر 2015  میلادی برابر با 1 دی 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد ایران باید پیش از دریافت نخستین محموله از سامانه های موشکی اس 300 از دادخواست خود علیه شرکت روسی روسوبورون اکسپورت، صرفنظر کند.
بنا بر این گزارش، خبرگزاری ایتارتاس روز جمعه به نقل از دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد در حال حاضر ایران دادخواست خود را پس نگرفته است اما آنها باید از دادخواست خود صرفنظر کنند و پس از آن نخستین محموله از سامانه های موشکی اس 300 در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.
روگوزین افزود روسیه و ایران از تفاهم کامل برخوردارند: این قرارداد بدون صرفنظر از این دادخواست نمی تواند اجرا شود.
وی تصریح کرد شرط تحویل سامانه های اس 300 به ایران این است که تهران از دادخواست خود صرفنظرکند و تصمیم گیری در این باره به عهده مجلس ایران است.
روسیه و ایران سال دو هزار و هفت قراردادی را در خصوص تامین پنج مجموعه از سامانه های موشکی اس 300 امضا کردند. دمیتری مدودف رئیس جمهور سابق روسیه در سپتامبر سال 2010 حکمی را در چارچوب اجرای قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران امضا کرد که به طور خاص تامین سامانه های موشکی اس 300 را برای ایران ممنوع می کرد. پس از آن قرارداد هشتصد میلیون دلاری در این زمینه لغو و پیش پرداخت ایران نیز به این کشور بازگردانده شد. ایران دادخواستی را در دادگاه داوری مستقر در ژنو برسر کوتاهی روسیه به عمل کردن به قرارداد خود تنظیم کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی روسیه آوریل سال 2015 طی حکمی ممنوعیت تحویل سامانه های موشکی اس 300 را به ایران لغو کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: