آمادگی اسپانيا برای ساخت 300 هتل در ايران

تاریخ: 10:24, 08-09-2015.

تهران. سه شنبه، 8 سپتامبر 2015 میلادی برابر با 17 شهریور 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا از آمادگی کشورش برای ساخت 300 هتل در ایران و انتقال تجارب شرکت های اسپانیایی در این زمینه به آن کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، خوزه مانوئل سوریا لوپز در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران گفت: شرکت های اسپانیایی برای تعامل با ایران در زمینه گردشگری آمادگی دارند و دولت اسپانیا نیز از آن حمایت و پشتیبانی می کند.
وی افزود: از سخنان رئیس جمهور ایران در سفر سال گذشته به اسپانیا پی بردم که دولت ایران اهمیت زیادی به وضعیت گردشگری و رونق این صنعت می دهد.
خوزه سوریا لوپز گفت: روابط بسیار مستحکمی بین تهران و مادرید در بخش جهانگردی در آینده نه چندان دور شاهد خواهیم بود و این موضوع به نفع شرکت های هر دو کشور خواهد بود، بنابراین در این دیدار سه شرکت خصوصی از مادرید حضور دارند.
وی با تاکید بر اینکه بخش جهانگردی طی سال های آینده به عنوان یکی از محرک های اصلی اقتصاد جهان بشمار خواهد رفت گفت: سازمان بین المللی جهانگردی رشد 4 و نیم درصدی سالیانه را در سرتاسر جهان در این زمینه پیش بینی کرده است.
خوزه سوریا لوپز افزود: بر اساس پیش بینی های سازمان جهانی گردشگری، توریسم بین المللی تا سال 2020 میلادی به حدود یک میلیارد و 600 میلیون نفر می رسد.
وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا گفت: این آمار نشان دهنده رشد فزاینده صنعت گردشگری است و بر همین اساس باید خودمان را در عرصه رقابت برای جذب گردشگر آماده کنیم.
خوزه سوریا لوپز افزود: می توانیم پیش نویس تفاهم نامه ای را آماده و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه دهیم تا در صورت توافق آن را به امضای دو کشور برسانیم؛ این تفاهم نامه بر اساس سه محور حمل و نقل، ارتباطات و توانایی سفر خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: