ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:46 | جولای07 تهران

رئیس جمهوری ایران و وزیر خارجه هند در دوشنبه ملاقات کردند

تاریخ: 16:23, 12-09-2014.


تهران. جمعه، 12 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 21 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاری هند در طرح های خود بویژه در بندر چابهار اولویت قائل شد.
بنابراین گزارش، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز و در دیدارسوشما سورج، وزیر خارجه هند با ایشان که در حاشیه اجلاس شانگهای در تاجیکستان برگزار شد با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند در زمینه های فرهنگی و تجاری، گفت: ایران و هند علاوه بر ریشه های مشترک تاریخی و فرهنگی همواره شرکای مطمئنی برای یکدیگر بوده اند.
رئیس جمهور با اشاره به همکاریهای فراوان دو کشور در حوزه انرژی افزود: در فضای جدید بسیاری از کشورهای جهان برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل می کنند و ایران برای هند به عنوان یک شریک قدرتمند منطقه ای و همچنین سایر کشورهای منطقه، اولویت قائل است.
سوشما سورج،  وزیر امور خارجه هند نیز با تشکر از این دیدار گفت: ایران علاوه بر روابط تاریخی همواره یکی از شرکای مطمئن و از تأمین کنندگان اصلی انرژی هند بوده است.
خانم سورج در پاسخ به دعوت رئیس جمهور از هند برای مشارکت و سرمایه گذاری در بنادر جنوبی ایران بویژه چابهار، گفت: هند در حال بررسی نهایی این موضوع است و نتیجه نهایی طی هفته های آینده اعلام خواهد شد.
وی همچنین ضمن تشکر از دعوت از نخست وزیر کشورش برای سفر به تهران، گفت: پروژه های کریدور ترانزیتی شمال – جنوب علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های حمل و نقل، منافع دو کشور و سایر همسایگان را نیز تأمین خواهد کرد و نخست وزیر هند سال آینده از ایران دیدار خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: