ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:04 | جولای07 تهران

سرمایه گذاران خارجی برای احداث پالایشگاه های سیراف ایران اعلام آمادگی کردند

تاریخ: 11:49, 12-09-2014.


تهران. جمعه، 12 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 21 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرمايه گذاراني از ساير كشورها از جمله، كره و چين در ميان 54 متقاضي براي احداث 8 پالايشگاه در سيراف اعلام آمادگي كردند.
بنابراین گزارش، منصور معظمي، معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروكربوري وزارت نفت به پروژه بزرگ احداث هشت پالايشگاه در سيراف اشاره و گفت: محصولات اين پالايشگاه ها با استفاده از بهترين فن آوری ها و با استاندارد يورو4 توليد خواهد شد و احداث آنها، اقدامي براي جلوگيري از خام فروشي و ايجاد ارزش افزوده است.
معظمي با اشاره به مذاكرات جدي ايران با چين و روسيه در حوزه انرژي، تصريح كرد: جزييات اين مذاكرات در آينده اطلاع رساني خواهد شد.
وي در جمع خبرنگاران، روسيه را شريك استراتژيك ايران خواند و افزود: در تلاشيم از فرصتهاي همكاري موجود ميان دو طرف به بهترين شكل استفاده كنيم. معاون وزير نفت با تأكيد بر ضرورت بكارگيري ديپلماسي انرژي در كشور، تركيه را نيز همسايه استراتژيك ايران اعلام و تصريح كرد: تركيه به گاز ايران علاقه مند است و ما نيز به دنبال توسعه روابط با اين كشور هستيم و در صورتي كه اختلاف نظري هم در ميان باشد، براي مصالحه و حل شدن آن اقدام مي شود. معظمي تاكيد كرد: سياست اصلي ما، متنوع سازي بازارهاي صادراتي گاز است. وی بار ديگر بر اولويت توسعه ميدانهاي مشترك تأكيد كرد و گفت: بي ترديد، اولويت استراتژيك صنعت نفت، ميدانهاي مشترك است، چراكه برداشت كمتر ما به معناي برداشت بيشتر رقيب است و نمي توان در مورد منابعي كه به مردم تعلق دارد، بي تفاوت بود.
سیراف (سیراب) با داشتن آثار تاریخی بسیارجالب و جاذب شهر باستانی در استان بوشهر در جنوب ایران است. بندر سیراف از قدیمیترین و پررونقترین بنادر کشور ایران به شمار می رود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: