روسیه سامانه موشکی اس 300 را سال 2016 به ایران تحویل می دهد

تاریخ: 04:41, 04-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 4 ژوئن 2015 میلادی برابر با 14 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  روسیه قصد دارد سامانه موشکی اس300 را تا سال 2016 به ایران تحویل دهد.
بنابراین گزارش، ولادیمیر کوژین، دستیار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور همکاری های نظامی-فنی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: روسیه سرگرم مونتاژ کردن سامانه های دفاعی ضد هوایی اس300 است و کار انتقال آن به ایران تا سال آینده شروع خواهد شد.
روسیه همچنین سرگرم نوسازی برخی قطعات این سامانه ها و اصلاح برخی شرایط قرارداد، از جمله قیمت گذاری است .
پوتین تحریمی را که خود علیه ارسال سامانه اس300 تحمیل کرده بود ماه آوریل پس از پنج سال پایان داد که این مسئله مخالفت های آمریکا و اسرائیل را به دنبال داشت. رئیس جمهور روسیه در عین حال گفت انتقال این سامانه به ایجاد توازن در منطقه کمک خواهد کرد. ایران اعلام کرد انتظار دارد امسال این سامانه را از روسیه تحویل بگیرد.
کوژین گفت: ایرانی ها می خواهند هرچه سریعتر این سامانه را تحویل بگیرند و ما هم برای این کار در تلاشیم. فعالیت ها برای آماده کردن قراردادهای حقوقی جدید، شرایط جدید و آماده کردن این سامانه برای تحویل دادن به ایران در جریان است.
کوژین گفت: برخی سامانه های تسلیحاتی که ابتدا برای فروش به ایران در نظر گرفته شده بودند به مشتریان دیگر روسیه داده شدند، و برخی قطعات سامانه های دیگر اس300 که در روسیه انبار شده است به سبب گذشت سال ها مورد نوسازی جدی قرار گرفته است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: