ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:06 | سپتامبر20 تهران

ایران و تاجیکستان موافقت‌نامه امنیتی مبادله کردند

تاریخ: 18:57, 11-09-2014.


تهران. پنجشنبه، 11 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 20 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
امضاء و مبادله موافقت‌نامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان توسط وزرای دو کشور در مراسمی با حضور دو رئیس جمهور انجام شد.
بنابراین گزارش، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که در معیت دکتر روحانی به تاجیکستان سفر کرده است، پس از ملاقات با وزیر کشور تاجیکستان در حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضای موافقت نامه همکاریهای امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم ، جرائم سازمان یافته و سایر مسایل امنیتی از جمله تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات مبادرت کرد.

مبادله اطلاعات عمومی و اطلاعات عملیاتی در مورد مسیرها و شیوه‌های عمل قاچاقچیان، فعالیت شبکه‌ها و سران باندهای قاچاق، مبادله اطلاعات و انتقال تجارب در مورد اقدامات و برنامه‌های اثرگذار در زمینه های همکاری های امنیتی، همکاری برای دسترسی و بکارگیری ابزارهای نوین فنی و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه همکاری ها، انتقال تجارب از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تکمیل دوره‌های تخصصی و انجام پژوهش‌های مشترک از جمله توافق طرفین است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: