ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:15 | اکتبر06 تهران

زبان فارسی و رشته های مرتبط با آن در 300 دانشگاه خارج از کشور تدریس می شوند

تاریخ: 15:56, 02-08-2014.

تهران. شنبه 2  اگوست 2014 میلادی برابر با 11 مرداد 1393 هجری خورشیدی.

ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون امور بین     الملل بنیاد سعدی  روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در 160 دانشگاه خارج از کشور رشته زبان و ادبیات فارسی و در 140 دانشگاه دیگر نیز رشته های مرتبط با زبان فارسی نظیر رشته های شرق شناسی، اسلام شناسی و ایران شناسی وجود دارد.  
سید محمدرضا دربندی با بیان اینکه در 15 دانشگاه کشور مصر 15 هزار دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند افزود: اکنون چهار هزار دانشجو در 11 دانشگاه پاکستان، پنج هزار دانشجو در پنج دانشگاه سوریه، 25 هزار دانشجو در 30  دانشگاه هند، 200 دانشجو در شش دانشگاه ایتالیا، 150 دانشجو در پنج دانشگاه     آلمان مشغول به تحصیل هستند.                                                                      
دربندی معرفی زبان فارسی به عنوان زبان دوم در دبیرستان های کشورهای آسیایی و اروپایی را یکی از شیوه های گسترش زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد.                 
معاون امور بین الملل بنیاد سعدی تصریح کرد: در حال حاضر دانش آموزان مقطع   دبیرستان کشورهای آذربایجان ، ارمنستان، گرجستان و ترکمنستان می توانند از بین  زبان های فارسی، عربی، آلمانی و عبری یک زبان را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کنند.                                                                                                     
دربندی افزود: با وزارت آموزش و پرورش دیگر کشورها نیز در حال مذاکره هستیم تا زبان فارسی را به عنوان زبان دوم دردبیرستان ها ارایه دهند تا دانش آموزانی که به زبان فارسی علاقه مندند بتوانند آن را فرا گیرند.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: