قزاقستان به عنوان نامزد نماینده غیردائم شورای امنیت از ایران خواهان حمایت از این نامزدی شد

تاریخ: 08:53, 10-09-2014.


تهران. چهارشنبه، 10 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 19 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قزاقستان در این دوره برای کرسی نماینده غیردائم شورای امنیت نامزد شده و خواهان حمایت ایران از این نامزدی است.
بنابراین گزارش، نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان به نزدیکی مواضع سیاسی دو کشور ایران و قزاقستان در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و گفت: قزاقستان در این دوره برای کرسی نماینده غیردائم شورای امنیت نامزد شده و خواهان حمایت ایران از این نامزدی است.
وی افزود: در مجموع خواهان گسترش همه‌جانبه روابط با ایران هستیم.
نورسلطان نظربایف اظهار داشت: هر دو کشور مصمم هستیم حجم مبادلات تجاری دوجانبه را پنج برابر کنیم و در کنار آن آغاز به کار خط‌آهن قزاقستان-ترکمنستان که شمال را به خلیج فارس متصل می‌کند، می‌تواند منطقه را متحول سازد.
نظربایف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نقش قزاقستان در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: امیدواریم مذاکرات پیش رو هر چه زودتر به نتیجه برسد تا به این ترتیب ایران به‌ویژه در زمینه نفت و گاز به جایگاه واقعی خود دست یابد و قزاقستان از هیچ حرکتی برای پیشبرد و نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات دریغ نخواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: