هیأتی روسی برای مذاکرات بازرگانی وارد تهران شد

تاریخ: 14:48, 09-09-2014.


تهران. سه شنبه، 9 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 18 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرناگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، امضای تفاهم نامه ایجاد قرنطینه دامی برای ازبین بردن موانع صادرات محصولات دامی، پروتئنی و شیلات از اهداف سفر هیأت روس به ایران است.
بنابراین گزارش، ارسلان قاسمی، مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان آبزیان ایران با اعلام این خبر گفت: نبود قرنطینه دامی مشکل اصلی صادرات محصولات پروتئینی و شیلات به روسیه است و تاکنون قرنطینه دامی بین دو کشور وجود نداشته است و هرگونه صادرات به کشور روسیه در گرو امضای تفاهم‌نامه قرنطینه دامی با این کشور است.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان آبزیان کشور افزود: میزان تولید میگوی ایران امسال به 15 هزار تن می‌رسد که نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش دارد و بیش از 95 درصد میگوی تولیدی به دیگر کشورها صادر می شود. روسیه بازار مناسبی برای این محصول است.
پس از تحریم روسیه توسط آمریکا و اتحادیه اروپا این کشور هم واردات محصولات کشاورزی را به مدت یکسال از این کشورها ممنوع کرد، بنابراین به دنبال جایگزین برای این کشورها است. ایران می تواند جایگزین مناسبی برای این منظور باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: