ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:59 | جولای05 تهران

برنامه پاسداشت و ترویج زبان و ادب فارسی تدوین می شود

تاریخ: 16:28, 29-10-2018.


تهران. 29 اکتبر 2018 میلادی برابر با 7 آبان ماه 1397 هجری خورشیدی. ایرتاگ-خبرگزاری تلگراف ایران
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در هفتصدودوازدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی کشور که به موضوع «پاسداشت و ترویج زبان و ادب فارسی» اختصاص یافته است، به جایگاه، ارزش و ظرفیت‌های بالای زبان فارسی تاکید کرد و گفت که دغدغه‌های پاسداشت زبان فارسی و ترویج آن باید پیگیری شود.
وی افزود که زبان فارسی یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت است که یک بخش آن به هویت ملی و ایرانی اسلامی برمی‌گردد و بخش دیگر آن عنصر مقوم‌ساز هویت اجتماعی محسوب می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع مورد بحث این جلسه ادامه داد: فلسفه طرح این موضوع در شورای فرهنگ عمومی، ترسیم وضعیت زبان فارسی در جامعه و تدوین تقسیم وظایف و همکاری هم‌افزایانه دستگاه‌ها با هدف حفظ و صیانت از زبان فارسی است.
درادامه این نشست محمدرضا موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشوراظهار نظر کرد که زبان فارسی بسیارغنی و ظرفیت عظیمی برای بیان مفاهیم علمی، معنوی، معرفتی و غیره داشته و در قالب نظم و شعر نیز قابلیت‌های فراوانی دارد و به دلیل شیرینی، لطافت و ظرفیت عظیم زبان فارسی، شاهد فراگیری این زبان در نقاط مختلف جهان هستیم.
وی به تأکید وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پاسداشت و ترویج زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: این مهم با حضور دستگاه‌های دیگر برای تدوین برنامه پاسداشت و ترویج زبان و ادب فارسی دنبال خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: