ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:40 | ژوئن30 تهران

نوجوانان والیبالباز ایران نخستین گام در راه قهرمانی آسیا را محکم برداشتند

تاریخ: 10:24, 08-09-2014.


تهران. دوشنبه، 8 سپتامبر 2014 میلادی برابر با 17 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرناگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران بازیهای خود در دهمین دوره مسابقات قهرمانی زیر 18 سال آسیا را روز شنبه در سریلانکا با پیروزی آغاز کرد.
بنابراین گزارش، نخستین بازی تیم والیبال نوجوانان ایران در این مسابقه برابر قطر کلید خورد و نوجوانان ایران با نتیجه 3 بر صفر ( 25 بر 6، 25 بر 12 و 25 بر 13) حریف خود را شکست داد.
این دیدار در تنها سالن والیبال شهر کلمبو برگزار شد و پس از آن هم هند و بحرین، دو تیم دیگر حاضر در این گروه به مصاف هم می‌روند.
نوجوانان ایرانی بعد از 6 قهرمانی در هفت حضور، این بار با یک مربی ایرانی برای هفتمین قهرمانی می‌جنگند. ایران پر افتخارترین کشور حاضر در مسابقات است. نوجوانان ایرانی در دوره‌های قبلی مسابقات از سال 2001 تا کنون 6 بار قهرمان مسابقات و یکبار نایب قهرمان شده اند.
چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا جواز حضور در رقابت‌های جهانی سال آینده را دریافت می‌کنند.
هم اکنون در جدول رده بندی جهانی تیم‌های نوجوان و جوانان ایران در رده سوم قرار دارند و در رده بندی آسیایی، صدرنشین است.

فدراسیون جهانی والیبال برای قهرمان رقابت‌های آسیایی 30 امتیاز در نظر گرفته است و تیم‌های دوم و سوم به ترتیب 26 و 22 امتیاز می‌گیرند. این امتیازا ت در رده‌بندی جهانی تیم‌ها موثر است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: