وزرای خارجه ایران و روسیه دیروز در مسکو دیدار کردند

تاریخ: 08:59, 30-08-2014.

تهران. شنبه 30  اگوست 2014 میلادی برابر با 8 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، میزان رفت و آمدهای سیاسی ایران و روسیه پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.
بنابراین گزارش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن قدردانی از موضع روسیه در موضوع هسته ای روابط ایران و روسیه را شامل مسایل هسته ای، روابط دوجانبه و موضوعات دیگر عنوان کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: ما در طول روی کار آمدن دولت یازدهم دو ملاقات در سطح سران دو کشور داشتیم و دو ملاقات دیگر هم طی یکماه آینده در این سطح خواهیم داشت.
ظریف ادامه داد: این هفتمین دیداری است که در یکسال گذشته با آقای لاوروف داشته ام و نیز در این مدت سه بار به مسکو سفر کرده ام و از این بابت خوشحالم.
وی خاطرنشان کرد: روسیه و ایران دارای سوابق تاریخی دراز مدت و منافع مشترک قابل توجهی هستند و در این راستا روسای جمهوری دو کشور نقشه راهی را برای یک رابطه دراز مدت ترسیم کرده اند که ما موظف به پیگیری آن به نفع دو ملت و صلح جهانی هستیم.
ظریف با تأیید دیدگاه مشترک ایران و روسیه درباره افراط گرایی در منطقه  آن را تهدید مشترک نام برد و گفت: بسیاری از اعضای دیگر جامعه بین المللی نیز نگاه دیگری به این پدیده داشته اند که این یک اشتباه راهبردی بوده است.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: دو کشور می توانند در سطح بین المللی برای مبارزه با افراط نقش مهمی ایفا کنند که به نفع صلح و امنیت جهانی است.
وی گفت: سطح هیأت دو کشور گویای عمق روابط و گستردگی آن در حوزه های مختلف است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: