ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:46 | جولای08 تهران

امکان لغو تحریم‌های ضد ایران افزایش یافت

تاریخ: 17:59, 29-08-2014.


تهران. جمعه، 29  اگوست 2014 میلادی برابر با 7 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت امور خارجه روسیه از تمام کشورهای درگیر در مذاکرات هسته‌ای خواست تا اراده سیاسی‌شان را برای دستیابی به توافق نهایی نشان دهند.
بنابراین گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: با توجه به گفت‌و‌گوهای بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران امکان لغو تحریم‌های  بین‌المللی علیه ایران افزایش یافته است.
گفت و گوهای نهایی ایران و گروه کشورهای آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان بنام 5+1  پس از آنکه این کشورها نتوانستند در 20 جولای به توافق نهایی دست پیدا کنند تا چهار ماه دیگر یعنی 24 نوامبر سال جاری تمدید شد. انتظار می‌رود دور بعدی این مذاکرات در ماه سپتامبر در حاشیه‌ نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.
وزارت امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد علی‌رغم روند بسیار سخت مذاکرات هسته‌ای امکانی به‌وجود آمده که بر اساس آن می‌توان تمام حقوق هسته‌ای ایران را به عنوان یک عضو معاهده‌ی ان.پی.تی به شکل رضایتبخشی تحقق بخشید، و حق غنی‌سازی اورانیوم و لغو کامل تحریم‌های بین‌المللی را رسمیت بخشید.
آمریکا و غرب ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند. این در حالی است که ایران همواره این ادعاها را رد و تاکید می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را برای اهداف صلح‌آمیز دنبال می‌کند.
وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: هنوز امیدوار است که توافق جامع نهایی تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر حاصل شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: