ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:16 | جولای08 تهران

ایران از واردات گندم بی نیاز می شود

تاریخ: 09:55, 29-08-2014.


تهران. جمعه، 29  اگوست 2014 میلادی برابر با 7 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با شرایط و روال جاری در ایران، سال آینده واردات گندم به ایران در حد صفر و یا بسیار کم خواهد بود.
بنابراین گزارش، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت ایران بعد از ظهر دیروز در حاشیه بازدید از شرکت فولاد البرز ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به دولت و وضعیت کاشت، داشت و برداشت گندم در سال جاری، گفت: با شرایط موجود در سال آینده نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت و یا مقدار واردات مختصر خواهد بود.
وی تعیین به موقع قیمت خرید گندم از کشاورزان داخلی توسط دولت و تلاش کشاورزان در کشت گندم را از جمله دلایل این موضوع دانست و افزود: آمارها نشان می‌دهد خرید گندم از کشاورزان داخل در سال‌ جاری بیش از 50 درصد رشد داشته است.
نعمت‌زاده در مورد واردات برنج و اشباع بازار داخلی از نمونه‌های خارجی بیان کرد: براساس قانون نمی‌توانیم به جز از راه تعرفه جلوی واردات را بگیریم.
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: خود دولت نیز واردات ندارد اما وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند از راه‌هایی مانند ثبت سفارش در زمان‌های معین مساله را کنترل کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: