ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:45 | جولای07 تهران

ایران در سه سال آینده مهمترین طرح های تولید نفت وگازرا در پارس جنوبی انجام می دهد

تاریخ: 09:44, 28-08-2014.


تهران. پنجشنبه، 28  اگوست 2014  میلادی برابر با 6 شهریور 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با انجام برنامه‌های در دست اجرا، تا سال 1396 در تولید روزانه گاز در پارس جنوبی، ایران از قطر پیشی می گیرد.
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفته است که مهم ترین برنامه های افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز طبیعی در ایران اجرای طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون و فازهای میدان مشترک پارس جنوبی است.
بنابراین گزارش به نقل از خبرگزاری مهر، در حال حاضر دو اولویت برای توسعه این میدان مشترک گازی تعریف شده است به طوری که در ادامه سال جاری و اواسط سال آینده طرح توسعه پنج فاز قدیمی شامل 12، 15 تا 18 پارس جنوبی در مدار بهره برداری قرار می گیرد.
وزیر نفت با یادآوری اینکه امسال با بهره برداری از برخی از واحد های پالایشگاهی و سکوهای دریایی حدود 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز ایران افزوده شود، تبیین کرد: همچنین طرح توسعه فازهای 19، 13، 20 و 21، 22 تا 24 و 14 پارس جنوبی هم در اولویت بعدی توسعه قرار دارند.
وی با بیان اینکه پیش بینی می کند طرح توسعه پارس جنوبی تا سه سال آینده تکمیل شود تاکید کرد: با بهره برداری از این 17 فاز پارس جنوبی، 600 هزار بشکه تولید روزانه میعانات گازی و حدود 400 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از محل توسعه پارس جنوبی به ظرفیت تولیدی ایران اضافه می شود.
همزمان با شتاب در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی و افزایش تولید گاز در بخش بالادستی اقداماتی در بخش های میان دستی صنعت گاز کشور هم انجام گرفته است. احداث خطوط لوله، تاسیسات تقویت فشار و توسعه شبکه انتقال گاز کشور از این قبیل طرحها است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: